Доходів голлівудських кіностудій від продажу сувенірів загрожує поширення 3D-принтерів. Поки що ринок саморобних іграшок за мотивами кінофільмів знаходиться в зародковому стані, але вже має комерційний потенціал.

Зростання популярності 3D-друку загрожує голлівудськими кіностудіями втратою доходів від продажу сувенірної продукції, пише The Wall Street Journal. На думку журналістів видання, здешевлення 3D-принтерів призведе до розростання інтернет-піратства в нову сферу виробництва іграшок за мотивами популярних фільмів.

Зараз відтворення кинореквизита є долею шанувальників, які хочуть обмінюватися кресленнями та готовою продукцією безкоштовно, відзначає WSJ. Файли для 3D-друку вже з’явилися на торрентах поряд з піратськими копіями фільмів. Ще одним ймовірним наслідком поширення 3D-принтерів стане, на думку видання, падіння цін на легальну сувенірну продукцію.

У кінокомпанії DreamWorks є підрозділ споживчих товарів, яке допомагає окупити витрати на фільм, якщо його збори в прокаті виявляються невисокі, нагадує WSJ. За даними видання, доходи студії Disney від реалізації споживчих товарів у другому кварталі 2015 року зросли на 10%, до $971 млн, багато в чому завдяки продажу сувенірів за мотивами мультфільму «Холодне серце», який півтора року тому. Представники обох кіностудій відмовилися давати коментарі про іграшки, створених шанувальниками за допомогою 3D-друку, які можна знайти в інтернеті.

В якості прикладу комерційного потенціалу аматорських проектів WSJ наводить історію Кена Ландрума з Сент-Луїса, який після перегляду трейлера до фільму «Зоряні війни: пробудження сили» відтворив за допомогою 3D-принтера зброю імперського штурмовика. За його словами, всього за тиждень в середині липня цього року він роздав через інтернет більше сотні копій креслення для 3D-друку цієї зброї, і вирішив, що буде брати тепер по $55 за файл.

WSJ підкреслює, що продукція, зроблена аматорами, часто перевершує за точністю відтворення офіційну сувенірка. Також ентузіасти 3D-друку швидше реагують, ніж кінокомпанії. Так, в день смерті виконавця ролі Спока з «Зоряного шляху» Леонарда Немоя в лютому 2015 року в інтернеті з’явився файл для 3D-друку статуетки його героя, робить характерний жест.

Інтернет-сервіс 3D-друку Shapeways пропонує користувачам роздрукувати продукцію за їх кресленнями, якщо вони підтвердять, що не порушують авторських прав. Як відзначає WSJ, на сайті компанії можна виявити кілька сотень товарів, виконаних за мотивами коміксів видавництва Marvel і фільмів однойменної студії: на продаж виставлено кільце з логотипом «Месників» за ціною $10, статуетка Халка за $170 і шолом Залізної людини за $1847.

Кілька керівників підрозділів споживчих товарів великих кінокомпаній сказали WSJ, що вони уважно стежать за розвитком тенденцій в 3D-друку, хоча і не знають поки, як на них реагувати. За даними видання, такі кіностудії, як Paramount Pictures, Marvel Studios і Warner Bros., самі стали публікувати креслення для 3D-друку перед випуском в прокат нових фільмів.

У 2015 році обсяг світових продажів 3D-принтерів складе 217 тис. одиниць, що в два рази більше, ніж у минулому році, пише WSJ з посиланням на дані консалтингової фірми Gartner. Ця цифра щороку подвоюватиметься до 2018 року, і на ринку скоро будуть переважати дешеві моделі вартістю менше $1000, додає видання.

На думку професора економіки з коледжу Уелслі Бретта Данахера, який займається вивченням інтернет-піратства і онлайн-торгівлі, розвиток 3D-друку нагадує історію з переходом на цифрові носії музичних творів у тому, що звуки стали чистою інформацією, яку нічого не варто скопіювати. Данахер вважає, що феномен 3D-друку вийде за межі індустрії розваг і увійде в повсякденне життя, в якій з’являться і кавові чашки, і автозапчастини, вироблені подібним чином.

http://top.rbc.ru


Tweet